Bibliotekquizzen

Skrivi av Aktiviteter

Vi er særdeles stolte over biblioteket vårt, bygget vårt, og ikke minst lånerne våre! Bak veggene våre skjuler det seg mange historier, mye kunnskap og mange mennesker, men hvor mye (av nyttig og unyttig, kjent og mindre kjent fakta) kan du egentlig om oss?

Results

Strålende jobba! Så flink du er! Så mye som du kan, så er det enkelt å se at lånekortet ditt blir brukt ofte. Fortsett sånn!
Bra jobba! Så flink du er! Hvis du leser enda flere bøker, skal du se at du klarer å svare rett på enda flere spørsmål neste gang.

#1. Lillehammer bibliotek har en lang historie. Første utlån skjedde på Nedre Smestad i Fåberg, under navnet Faabergs Laanebibliotehek. Hvilket år var dette?

#2. Hvilken bok for barn er mest utlånt siste halvår?

#3. Etter andre verdenskrig måtte det ryddes opp i boksamlingen, og utslitte og uønska bøker ble sendt til gjenvinning. Hvor mange kg makulatur mottar Mesna Træsliperi og Kartonfabrikk fra Lillehammer og Fåberg folkeboksamling?

#4. Hvor mange personer er ansatt hos oss per april 2020?

#5. Vår samling består av bøker, filmer, lydbøker og tidsskrifter. Hvor mange unike titler er det til sammen?

#6. Hvilken bok for ungdom er mest utlån siste halvår?

#7. Hvor mange arrangementer fant sted på Litteraturhus Lillehammer og Lillehammer bibliotek for i fjor?

#8. Hvor mange språk kan du finne blant barne- og ungdomsavdelingens bøker?

#9. Hvilken app kan du laste ned for å låne e-bøker og e-lydbøker?

#10. Hvor mange personer er innom oss hver dag (i betjent og meråpent tid)?

#11. Hvilken bok for voksne er mest utlånt siste halvår?

#12. Hvor mye gleder vi oss til at biblioteket kan åpne igjen?

Ferdig!