Om oss

Lillehammer bibliotek og litteraturhus er plassert i sentrum av Lillehammer, i store lokaler i Meierigården. Kom innom biblioteket vårt og oppdag nye bøker, klassikere, lydbøker, filmer og tidsskrifter. Få hjelp av betjeningen til å finne akkurat det du er ute etter, eller bare kom innom for en kopp kaffe og en matbit, eller bare for å slappe av.

Lillehammer bibliotek og litteraturhus får ukentlig inn mange nye bøker og andre medier du kan låne. Hver dag legger vi fram et utvalg riksaviser, regionsaviser og lokalaviser. Vi har også tidsskrifter, filmer og mange lydbøker til utlån.

Bøker du ønsker, som vi ikke har, kan vi ofte skaffe fra andre bibliotek. Vi ber studenter ved Høgskolen i Innlandet campus Lillehammer om å bestille pensum gjennom høgskolebiblioteket.

Last ned BookBites på nettbrett eller telefon med iOS eller Android og å få tilgang til et utvalg e-bøker og e-lydbøker til gratis nedlastning.

Bøker du har lånt i andre bibliotek i Norge kan du levere hos oss. Vi sender dem tilbake til eierbiblioteket. Pass på å levere i god tid før fristen, da transport tar noen dager.

Biblioteket har små samlinger med bøker på andre språk som vi bytter ut med jevne mellomrom.

Lånere over 18 år med nasjonalt lånekort kan skrive kontrakt for å bruke biblioteket utenfor betjent åpningstid, såkalt meråpent bibliotek.

Sist endra: 9. august 2023