Vettug viten med Stian Orm

Stian Orm hadde en turbulent oppvekst med voldsomme raseriutbrudd, og fikk etter hvert diagnosen autisme. I dag er han 27 år og forsker på nettopp ADHD, Asperger og andre autismespekterforstyrrelser, som førsteamanuensis i psykologi ved Høgskolen i Innlandet.

Forskere ved HINN og Sykehuset i Innlandet har i en langvarig studie fulgt barn med disse diagnosene gjennom ungdomstida og inn i voksenlivet.
Hva vet vi om hvordan det går med disse barna og hva som skal til for at de klarer å mestre livet? Finnes det håp? Og hva sier forsker Stian i dag om hva som gjorde at han – mot alle odds – har greid seg så bra?

Velkommen – vi serverer kaffe!

Vettug viten er en arrangementsserie for nysgjerrige morgenfugler. Hver siste torsdag i måneden kl. 8.30-9.00 serverer forskere fra Høgskolen i Innlandet ny kunnskap om spennende temaer her på Lillehammer bibliotek og litteraturhus.

Høgskolen i Innlandet er med sine 16 000 studenter og over 1000 ansatte et kraftsentrum for kunnskap i vår region. Største studiested er Lillehammer. Forskerne på HINN publiserer nesten 500 bøker og artikler i året innen en rekke ulike fagfelt, og forskningsaktiviteten øker år for år.

Høgskolen i Innlandet og Lillehammer bibliotek og litteraturhus ønsker å bygge bro mellom forskerne og Lillehammer-samfunnet, og sammen skaper vi en arena hvor noen av de beste formidlerne møter publikum og forteller om aktuell forskning fra sitt felt.
Stikkord: ,

Expired!