10 gode sommertips for lesere på Lillehammer!

Enten du er en Lillehammerleser eller en leser på Lillehammer i sommer – her er ti gode tips til litterære sommeraktiviteter i litteraturbyen!

1. Bli med på sommerens BOKBINGO på biblioteket! Fyll inn forfatter og tittel i rutene på spillebrettet etter hvert som du leser, eller lytter!
  2. Besøk BJERKEBÆK og bli kjent med Sigrid Undsets liv på Lillehammer! Om du vil lese deg opp før eller etter besøket, finner du bøker både av og om Sigrid Undset hos oss.
  3. Besøk en av byens BOKHANDLER! Vi anbefaler Norli midt i gågata, eller den lille sjarmerende uavhengige bokhandelen Anton & James litt lenger sør i gata!
  4. Besøk LESEKIOSKEN og finn deg en gratis bok! Du finner den i den gamle telefonkiosken ved telegrafen i Kirkegata.
  5. Finn alle SITATSTEINENE i sentrum via UT-appen!
  6. Besøk kunstbokhandelen BASTARDBOK Oplandia Kunstsenter!
  7. Har du barn? Bli med på SOMMERLES på biblioteket – og prøv å finne TROLLET i Mesnakvartalet! (Det siste er lov for voksne også).
  8. Lån og les en bok av en LILLEHAMMER-FORFATTER! Se et lite utvalg her, eller spør oss eller din lokale bokhandler!
  9. LES PÅ KAFÈ! Det er så mange fine kafeer i Lillehammer!
  10. LES PÅ TUR! Ta med deg en bok på tur langs Mesnaelva, på Balbergkampen, på Maihaugen, i Søndre Park eller på Nordseter, og ta deg en pause i lyngen!
Stikkord: , Sist endra: 4. juli 2024