Vettug viten: Hvordan er livet i Russland under krigen?

Russlands brutale krig mot Ukraina har fått vestlige land til å innføre omfattende økonomiske sanksjoner. Hvordan rammer disse sanksjonene russisk økonomi og Putins regime? Og hvordan påvirker krigen og sanksjonene vanlige russeres daglige liv?

Gregory Ferguson-Cradler er førsteamanuensis i økonomisk historie ved Høgskolen i Innlandet og har jobbet og bodd i Russland i mange år. Han vet mye både om internasjonale forhold og om det russiske samfunnet.

Velkommen! Vi serverer kaffe!
Gratis inngang.
Fribilletter kan hentes ut her: lillehammerbiblitt.hoopla.no
*
Se også Facebook-oppslag, og del gjerne ordet!
*
Vettug viten er en arrangementsserie for nysgjerrige morgenfugler. Hver siste torsdag i måneden kl. 8.30-9.00 serverer forskere fra Høgskolen i Innlandet ny kunnskap om spennende temaer her på Lillehammer bibliotek og litteraturhus.
*
Høgskolen i Innlandet er med sine 16 000 studenter og over 1000 ansatte et kraftsentrum for kunnskap i vår region. Største studiested er Lillehammer. Forskerne på HINN publiserer nesten 500 bøker og artikler i året innen en rekke ulike fagfelt, og forskningsaktiviteten øker år for år.
*
Høgskolen i Innlandet og Lillehammer bibliotek og litteraturhus ønsker å bygge bro mellom forskerne og Lillehammer-samfunnet, og sammen skaper vi en arena hvor noen av de beste formidlerne møter publikum og forteller om aktuell forskning fra sitt felt.
Program vinter/vår 2023: kommer snart
Med forbehold om endringer.
Velkommen!

26.01.2023