Vettug viten: Hva står på spill i årets lokalvalg?

11.september skal vi velge hvem som skal representere oss i kommunestyrer og fylkesting.

Hvordan flytter velgerne seg og hvor ligger den største spenningen ved årets valg? Hvilke nye politiske konstellasjoner kan vi få? Og hva kjennetegner våre verdier og våre partivalg her i vår region?

Jon Helge Lesjø er professor emeritus ved Høgskolen i Innlandet. Han har i årevis analysert valg og politikk i Innlandet. Nå arbeider han med en bok om Innlandets politiske historie.

Velkommen! Det er gratis inngang, og vi serverer kaffe!

Vil du reservere plass? Gratisbilletter kan hentes ut her: www.lillehammerbiblitt.hoopla.no

Se også Facebook-oppslag og del gjerne ordet!

Med forbehold om endringer.

Vettug viten er en arrangementsserie for nysgjerrige morgenfugler. Hver siste torsdag i måneden klokken 08:30 – 09:00 serverer forskere fra Høgskolen i Innlandet ny kunnskap om spennende temaer her på Lillehammer bibliotek og litteraturhus.

Høgskolen i Innlandet er med sine 16 000 studenter og over 1000 ansatte et kraftsentrum for kunnskap i vår region. Største studiested er Lillehammer. Forskerne på HINN publiserer nesten 500 bøker og artikler i året innen en rekke ulike fagfelt, og forskningsaktiviteten øker år for år.

Høgskolen i Innlandet og Lillehammer bibliotek og litteraturhus ønsker å bygge bro mellom forskerne og Lillehammer-samfunnet, og sammen skaper vi en arena hvor noen av de beste formidlerne møter publikum og forteller om aktuell forskning fra sitt felt.

Dato

31.08.2023