Lillehammer leser

Synes du det er vanskelig å finne lesemotivasjonen? Går for mye tid til skjermen? Har du lyst til å begynne å lese eller lese mer enn du gjør, men synes det er vanskelig å finne tid til å sette deg ned?

Du er ikke alene! Derfor ordner vi både lesetid og lesested for deg, og inviterer til Lillehammer leser – på biblioteket! Alt du trenger å gjøre er å ta med boka di og stemple deg inn, så leser vi alene sammen hver mandag fra klokken 18 – 19.

I tillegg til ei god bok, anbefaler vi å ta med termos, pledd og/eller ullsokker for å holde energi,- komfort- og kosenivå på topp!

Lesersesongen høsten 2023 går fra 11. september til 11. desember, men vi håper du finner lesetid utenom sesongen også!

Hvert stempel teller som ett lodd, og om du leverer stempelkortet ditt på Lillehammer bibliotek innen 15. desember 2023, er du med i trekningen av frakke premier! Stempelkort kan du hente på biblioteket, eller last det ned her.

Jo mer leseaktiv du er, jo flere stempler får du! Du kan stemple kortet ditt når:

• Du er med på Lillehammer leser
  • Du tar med en venn!
  • Deler en leseopplevelse med emneknaggen #lillehammerleser
  • Er med på Omvendt lesesirkel
  • Går på Sitt & lytt
  • Er leseaktiv 3 mandager på rad
  • Leser ut en bok
  • Går på bibliotekets arrangement
  • Kommer opp på oransje nivå
  • Kommer opp på grønt nivå

Bibliotekets ansatte er til stede i oppsatt lesetid, men om du har meråpenttilgang og vil sitte lenger, er du veldig velkommen til å gjøre det!

Stikkord:

11.09.2023