Vil du bli litt mer digital?

Skrivi av Tjenester

Det er aldri for sent å lære! Delta på Digihjelpen.

Hverdagen blir stadig mer digital, og for at alle skal ha mulighet til å delta i samfunnet tilbyr Lillehammer kommune opplæring i bruk av digitale løsninger.

Digihjelpen er et gratis veiledningstilbud til deg som ønsker å lære mer om å bruke data, smarttelefon og nettbrett. Målet er at flest mulig skal være selvhjulpne på internett, og ha tilgang til kommunens og andre digitale tjenester.

Fra 15. august 2023 kan du få individuell veiledning på Lillehammer bibliotek hver tirsdag og torsdag kl. 10.00. Du kan enten bestille en time i forkant, eller «drop-in» ved ledig time. Du kan benytte tjenesten flere ganger om du ønsker.

For å bestille time: ​

• Ring kommunens servicetorg på tlf. 61 10 77 00 i åpningstid kl. 08.00-15.00, eller
  • Henvend deg i skranken på Lillehammer bibliotek i vår åpningstid som du finner her på vår nettside.
Eksempel på temaer du kan få hjelp til hos oss
  • Kommunens tjenester på nett
  • Hjelp til trygg og sikker bruk av digitale verktøy
  • Digitale postkasser​
  • Enkel veiledning i smarttelefon, nettbrett og data ​
  • Praktiske apper i hverdagen (feks. digitale billetter for transport, eller digitale bibliotektjenester)​

Ta med eget utstyr (mobil, nettbrett eller PC) hvis du har.

Når du bestiller time hos oss vil vi lagre kontaktinformasjonen din. Denne slettes 1 år etter at siste time var gjennomført. Du kan når som helst kontakte Lillehammer bibliotek v/Digihjelpen for å få slettet opplysningene dine. Opplysninger om bruk av tjenesten vil også brukes til å utarbeide en anonymisert statistikk. Disse opplysningene vil ikke slettes, men opplysningene vil ikke være knyttet til enkeltpersoner.

Vi ønsker deg velkommen til Digihjelpen!

Flere tilbud i Lillehammer:

Det finnes også flere tilbud fra frivillige organisasjoner i Lillehammer for deg som ønsker å lære om data og skaffe deg digital kompetanse:

• Røde kors: Digital senior – Trygt å trykke
  • Lillehammer frivilligsentral: Individuell veiledningstjeneste
  • Lillehammer Seniornett: Åpne datatreff

Se oversikt over tilbudene her.