Vettug viten med Prisca Bruno Massao

Du er ikke rasist, vel?

Det er ikke alltid lett å sette fingeren på hva som er rasisme og ikke. Kanskje passer ikke lenger den tradisjonelle måten vi forstår rasisme på?

Hvordan viser rasisme seg i språket vi bruker og i hverdagssituasjoner på skole, jobb og fritidsaktiviteter? Hvordan avslører vi den? Hvordan kan vi forebygge og jobbe mot den?
Prisca Bruno Massao er førsteamanuensis ved Institutt for samfunnsfag, religion og etikk og forsker på rasisme i lærerutdanning og idrett.
Velkommen – vi serverer kaffe!

Gratis inngang
Reserver gjerne plass her:
Vettug viten er en arrangementsserie for nysgjerrige morgenfugler. Hver siste torsdag i måneden kl. 8.30-9.00 serverer forskere fra Høgskolen i Innlandet ny kunnskap om spennende temaer på Lillehammer bibliotek.

Høgskolen i Innlandet er med sine 16 000 studenter og over 1000 ansatte et kraftsentrum for kunnskap i vår region. Største studiested er Lillehammer. Forskerne på HINN publiserer nesten 500 bøker og artikler i året innen en rekke ulike fagfelt, og forskningsaktiviteten øker år for år.

Høgskolen i Innlandet og Lillehammer bibliotek ønsker å bygge bro mellom forskerne og Lillehammer-samfunnet, og sammen skaper vi en arena hvor noen av de beste formidlerne møter publikum og forteller om aktuell forskning fra sitt felt.

dager

timer