Salong: Sigrid Undsets «glemte» sagathriller Fortellingen om Viga-Ljot og Vigdis

Velkommen til salong om Sigrid Undsets «glemte» sagathriller Fortellingen om Viga-Ljot og Vigdis.

Fortellingen om Viga-Ljot og Vigdis kom ut i 1909 og er Undsets første historiske roman, skrevet lenge før de store middelalderverkene hun senere skulle få Nobelprisen for. Teater Innlandet løfter nå fortellingen fra bok til scene, med turnépremiere på Lillehammer 1. februar.

Du møter leder i Sigrid Undset-selskapet Kristin Brandtsegg Johansen og dramatiker og regissør Nina Wester i samtale om Sigrid Undset, bokas plass i hennes forfatterskap og dens vei til teaterscenen. Samtalen ledes av teatersjef Thorleif Linhave Bamle

Arrangementet er gratis, fribilletter hentes her: lillehammerbiblitt.hoopla.no/

Se også Facebook-oppslag, og del gjerne ordet!

Arrangementet er et samarbeid mellom Teater Innlandet, Lillehammer bibliotek og litteraturhus og Sigrid Undset-selskapet.

19.01.2023
Expired!