NINA feirer 25 år på Lillehammer

Norsk Institutt for Naturforskning feirer 25 år på Lillehammer, og sammen ønsker vi velkommen inn til en naturens aften!

Gjennom 90 minutter vil vi ta deg med inn i naturen gjennom lyd og bilder. Vi vil vise hvordan naturforskningen har påvirket eller økt vår forståelse for hvordan dyr, planter, og ulike naturtyper fungerer, og også hvordan vi mennesker bruker naturen og hva dette betyr både for oss og for naturen rundt oss.

På denne kvelden holder vi oss helst til vår forskning som er tilknyttet denne regionen. Dere får bli med opp i villreinfjellet, ut i Lågendelta med det unike flerartssamfunnet under vann, høre om ørreten i Mjøsa, og hvor viktig disse artene er for jegere og fiskere. Hvordan fungerer våre verneområder, og hva betyr naturen for vårt velvære?

Til slutt vil en ekstern gjest reflektere over og kanskje stille noen kritiske spørsmål til vår forskning og hva som må til for å ta vare på naturen i fremtiden.

Hjertelig velkommen til Lillehammer bibliotek, torsdag 21. november kl 18.30 til 20.00!
Gratis inngang
Reserver gjerne plass i forkant, her:

dager

timer