Lillehammer leser: Jonny Halberg!

«En begivenhet!» «Fremragende». «Et sterkt comeback!» Godordene har hagla over årets roman fra Jonny Halberg, Johannes’ åpenbaring. I boka forsøker standupkomikeren Johannes å finne ut hvem den nylig avdøde faren egentlig var. Som NRKs anmelder skrev: «Boka tar fatt i ur-gammelt litterært stoff vi aldri kommer til å bli ferdig med: far og sønn, familiebånd, menneskers livshemmeligheter og ensomheten som følger med. Hva er nå egentlig familie, når det kommer til stykket?»

Møt Jonny Halberg til en samtale om romanen Johannes’ åpenbaring – om skriving, lesing og veien fra Jørstadmoen og inn i litteraturen. Samtalen ledes av biblioteksjef Cathrine Strøm

Arrangementet er en del av vår nye lesekampanje Lillehammer leser. Alle som møter opp får ett første stempel i Lillehammer leser-folderen, og vi trekker to vinnere som får kan velge mellom billett til Skråpånatta med Lars Mytting 17. september eller en signert utgave av Halbergs bok Johannes’ åpenbaring.

Gratis inngang.

Billetter kan reserveres på Hoopla.

Jonny Halberg (f. 1962) vokste opp på Jørstadmoen og har utgitt en lang rekke romaner, novellesamlinger og filmmanus. Den prisbelønte romanen Flommen fra 2000 ble hans store, litterære gjennombrudd. Halberg har også markert seg som en pasjonert leser av litteratur, som da han gjennomførte et halsbrekkende lesemaraton av Marcel Prousts På sporet av den tapte tid under Norsk litteraturfestival i 2019. Det siste året har han skrevet i tidsskriftet Vinduet om å lese gamle bøker om igjen.

Stikkord:

05.09.2023