Ikke mennesker jeg kan regne med – med Kyrre Andreassen

Møt forfatter Kyrre Andreassen i samtale med Nansenskolens skrivekunstlærer, Marius Emanuelsen om boka Ikke mennesker jeg kan regne med.

Ikke mennesker jeg kan regne med handler om Linda Hansen, tobarnsmor og ansatt i kommunen. Det er en roman om hvordan det er å skjønne at mannen din har lagt seg etter Veronika Hagen, den eneste dama i bygda med glamour. Og om stolthet, skam og en stigende hevnlyst.

Arrangementet er en del av Nansenskolens bokdager.

Lillehammer bibliotek
Mandag 28. oktober 18:30

INNGANG: Betal det du kan: 50 kr / 100 kr / 150 kr
Billetter kan kjøpes i døra på arrangementsdagen, men vi anbefaler å kjøpe i forkant:

Gratis inngang for skoleelever, studenter, trygdemottakere og frivillige for Norsk Litteraturfestival og Lillehammer bibliotek.
Gratisbilletter (+ billettavgift) må reserveres på forhånd for å være sikret inngang, eller ta sjansen på ledig plass og møt opp i døra.

Gratisbilletter legges ut en uke i forkant.

Om forfatteren:

Kyrre Andreassen (f. 1971) bor i Drammen. Han debuterte i 1997 med novellesamlingen Det er her du har venna dine. Kyrre Andreassen er utdannet cand.mag. ved Universitetet i Oslo med fagene idéhistorie, litteraturvitenskap og nordisk. For sin andre bok, romanen Barringer (1999), ble han nominert til Brageprisen. Han har også skrevet to teaterstykker: enakteren Dette stedet (2002) og Polar (2003). I 2006 kom romanen Svendsens Catering, som Andreassen ble tildelt Språklig samlings litteraturpris for, og i 2007 mottok han Sultprisen for sitt forfatterskap. Romanen For øvrig mener jeg at Karthago bør ødelegges (2016) fikk strålende mottakelse hos kritikerne og ble nominert til Brageprisen.

dager

timer