Åpen scene: Sveinung Bredesen

Velkommen til bokprat om boka Under sonetthimlene av og med Sveinung Bredesen. Forfatter Sveinung Bredesen bokbades av Anne Marie Moen.

Sveinung Bredesen er født på Lillehammer og vokste opp på gårdsbruk, først på Søre Ål og deretter Nordre Ål. Han flyttet fra byen for 27 år siden, og bor nå i Oslo. Til daglig underviser han i norsk og matematikk for innvandrerungdommer på en videregående skole. I 2023 utga han sin første roman, Under sonetthimlene. En ganske så selvbiografisk, og samtidig helt oppdiktet roman om en gutts oppvekst på et gårdsbruk i den nordligste av Mjøsbyene på 1970- og 80-tallet.

Hvorfor er vi her på jorda? Hvem er vi egentlig? Det er barnets og ungdommens undring og usikkerhet i famlingen for å få finne fotfeste og retning i livet. Det er slektene som var før oss og familien vi har rundt oss som elter oss og samtidig omfavner oss. Og ikke minst er det alt det som lever på innsida hos gutten: naturen og evigheten og de gåtefulle ting som ligger og ulmer og brenner uavlatelig.

Gratis inngang. Begrenset antall plasser. Plasser kan reserveres på forhånd via Hoopla:

Boksalg og signering.

«Åpen scene» gir plass til lokale stemmer og frie initiativer. Ta kontakt med biblioteksjef@lillehammerbibliotek.no om du har ideer eller spørsmål.

24.02.2024
Expired!